Do 29 dec 2005 20:15

Woody Allen

Verenigd Koninkrijk - 2005

Scarlett Johansson, Jonathan Rhys-Meyers, Emily Mortimer, Matthew Goode, Brian Cox, Penelope Wilton e.a.

“Le Jour de Gloire de Woody Allen” was de kop van de ochtendkrant Nice Matin op het laatste filmfestival van Cannes. Met groot respect spreken ook wij over Woody Allen (wist u dat hij eigenlijk Allan Konigsberg heet?). De man is 70 en heeft een enorme lijst van 36 films op zijn naam staan. Nummer 37 gaat Scoop heten, is vrijwel klaar en komt ergens in 2006 uit. Match Point wordt op 16 januari in Nederland uitgebracht door A-film, die we bedanken voor hun bijzondere medewerking.

Allen speelt deze keer niet mee, filmde voor het eerste in Londen en maakte een thriller. Risicovolle nieuwigheden voor de enigszins zonderlinge man, die trouwens erg goed uitpakken.

Chris Wilton is een talentvolle tennisser en de zus van een van zijn rijke tennisleerlingen wordt verliefd op hem. Maar zelf voelt hij óók wel voor de mislukte, maar behoorlijk sexy, verloofde van zijn broer…

Het klink zo eenvoudig, maar het “spannende verhaal is sterk in beeld gebracht met een mooi afgerond verhaal.” “Match Point is een smakelijke film”.