Do 10 sep 2009 20:15

Jeffrey Levy-Hinte

Verenigde Staten - 2008

Met de al genoemde artiesten en nog vele anderen.

De film van vanavond heeft een merkwaardige ontstaansgeschiedenis: tijdens het maken van een biopic van de bokser Mohammed Ali merkte producent Jeffrey Levy-Hinte dat er honderden uren aan ongebruikt materiaal waren. Onder meer van het concert tijdens de Rumble In The Jungle-boxfinale tussen Ali en George Foreman in Zaïre anno 1974. Een souldocumentaire met beelden en optredens van “de meest gevierde Amerikaanse R&B-artiesten aller tijden”: James Brown, B.B King, Celia Cruz en Miriam Makeba is méér dan een concertfilm; het stuk muziekgeschiedenis is niet alleen bedoeld voor soulkikkers natuurlijk.

De film wordt in Avant Première voor Nederland vertoond en zal op 17 september worden uitgebracht door Cinemien.

De film wordt zonder pauze vertoond om niet het risico te lopen een optreden te onderbreken