Do 06 jul 2023 20:15

Bill Holderman

Verenigde Staten - 2023

Jane Fonda, Candice Bergen, Mary Steenburgen en Diane Keaton, en ook nog met Craig T. Nelson, Andy Garcia, Vincent Riotta, Don Johnson e.a.

Te doen gebruikelijk nodigen we u uit om na de vertoning van de slotfilm samen met ons het glas te heffen op het voorbije seizoen én alvast vooruit te zien naar het nieuwe.

Vier vriendinnen hebben een boekenclub en dat zouden we kunnen weten uit het eerste deel Book club, maar kennis van die film is volledig overbodig om The next chapter tot je te kunnen nemen.

De vier vriendinnen van de boekenclub gaan op meidentrip naar Italië voor een ontspannen vrijgezellenfeest, omdat een van de meiden gaat trouwen. Let u wel: de meiden zijn wel 70+-dames, gespeeld door bepaald niet de minsten: Diane Keaton, Jane Fonda, Candice Bergen en Mary Steenburgen.

Natuurlijk loopt de boel in Italië uit de hand, omdat lang bewaarde geheimen worden geopenbaard, maar dan was er wel een mooie gelegenheid om Rome, Venetië, Toscane toeristisch-verantwoord te laten zien.

"Dat de mannelijke objecten in de Book club-reeks gemiddeld tien jaar jonger zijn dan de vrouwen (toch een omkering van de Hollywood-doctrine) mag vooruitgang worden genoemd." (de Volkskrant)

"Maar wat een heerlijke chemie hebben deze dames. Ze zijn simpelweg ontzettend leuk met z’n vieren. Jane Fonda, Candice Bergen, Mary Steenburgen en Diane Keaton redden Book club - the next chapter van de complete vergetelheid en zorgen ervoor dat je nog best tevreden de bioscoop uit zal lopen." (Veronica)

Slotfilm van seizoen 2022-2023.

Geen pauze, wel een nazit.