Zo 09 sep 2012 13:00

Robert Cibis, Lilian Franck

Oostenrijk - 2009

Na het zien van de 2 documentaires, die beide met ‘de piano’ of eigenlijk een vleugel te maken hebben, was de samenwerking met het Centrum voor de Kunsten Amadeus snel rond. Het werd een dag in het teken van dat prachtige instrument. De twee films worden gelardeerd met optredens en een koffie- of theecomplet. De genoemde prijzen zijn de all-in-kosten, maar de films zijn ook los te bezoeken. De tweede film: Over Canto begint om ongeveer 15.30 uur.

Pianomania
Stefan Knüpfer is zo veel meer dan een concerttechnicus of pianostemmer. Hij geeft antwoord op de bijna onmogelijke vragen van de grootste concertpianisten ter wereld en hij probeert aan hun wensen te voldoen en het wordt duidelijk hóe hij daarbij te werk gaat. Het levert een fascinerend portret op, waarbij Pierre-Laurant Aimard en Lang Lang in de film eigenlijk maar een bijrol spelen.

Bijzonderheden
Samen vertoond met Over Canto