Do 06 dec 2007 20:30

Atom Egoyan

Canada - 2005

Kevin Bacon, Colin Firth e.a.

In ‘De Smaak van Vlaanderen' presenteert de Vereniging van Brabantse Filmtheaters drie films die in België zeer gewaardeerd werden, maar in Nederland niet werden uitgebracht. Fanfare vertoont er één van. De films werden geselecteerd door de Vlaamse filmcriticus Steven De Foer, hoofdrecensent van De Standaard en hij zal voorafgaand aan de film een korte lezing verzorgen.

Journaliste Karen O'Connor onderzoekt de waarheid achter het uit elkaar gaan van een beroemd komisch duo, jaren geleden. De twee komieken, Vince Collins en Lanny Morris, vonden destijds een jong meisje overleden in hun hotelkamer. Ondanks het feit dat ze beiden een waterdicht alibi hadden en niet werden beschuldigd, bleek dit toch het einde van het duo.

De smaak van Vlaanderen met vooraf: Een Hand (Genijn, 2’) en met een toelichting lezing van Steven de Foer.