Do 30 aug 2018 20:15

Ol Parker

Verenigde Staten - 2018

Christine Baranski, Pierce Brosnan, Dominic Cooper, Colin Firth, Andy Garcia, Lily James, Amanda Seyfried, Stellan Skarsgård, Julie Walters, Alexa Davies, Josh Dylan, Jeremy Irvine, Hugh Skinner, Jessica Keenan Wynn, Cher en Meryl Streep (in een klein rolletje).

Natuurlijk is de vertoning van Mamma Mia, here we go again (ook) een guilty pleasure van de Fanfarevrijwilligers. Tien jaar geleden beleefden we veel plezier aan het eerste deel Mamma Mia! die toen een 9,25 kreeg van het Fanfarepubliek. We doen het met veel plezier nog eens over.

De makers van de opvolger van het gigasucces uit 2008 hebben er lang over nagedacht: hoe kunnen we, net wat anders en liefst met weer ándere liedjes van ABBA, met 10 jaar ouder geworden acteurs en actrices tóch... Een reünie ligt voor de hand, maar we kijken ook terug naar wat er vooraf ging en hoe de verschillende relaties tot stand kwamen. Dan kunnen we én de oude cast van stal halen én nieuwe, frisse elementen toevoegen. Toegegeven: het speciale optreden van Cher valt natuurlijk overal buiten. Al met al erg slim gedaan.

Dezelfde producenten (Judy Craymer en Gary Goetzman), geschreven en geregisseerd door Ol Parker (The best exotic Marigold Hotel), naar een verhaal van Richard Curtis (Love Actually, Bridget Jones's Diary), er zijn veel belangrijke koppen bij elkaar gestoken en weet dat we er maar een paar noemden.