Ma 06 mei 2019 14:00
Do 27 dec 2018

Bryan Singer

Verenigd Koninkrijk, Verenigde Staten - 2018

Rami Malek, Lucy Boynton, Gwilym Lee, Ben Hardy, Joseph Mazzello, Aidan Gillen, Tom Hollander, Mike Myers e.v.a.

In samenwerking met de afdeling Oudenbosch van De Zonnebloem is de bestbezochte film van 2018 nogmaals te zien en voor sommigen misschien te herzien bij Fanfare. Meer dan 2 miljoen bezoekers gingen u al voor.

Een mooier eerbetoon aan de legendarische groep met die opvallende en uitzonderlijk getalenteerde zanger, waarvan we de naam eigenlijk niet eens hoeven noemen, kun je niet bedenken. Bohemian Rhapsody is een ode aan Queen, hun muziek en die uitzonderlijke Freddie Mercury. De laatste vocht tegen stereotypes en groeide uit tot een van de meest spraakmakende muzikanten/zangers ter wereld.

De opkomst van de band met zijn iconische songs, symfonieën soms, het originele en revolutionaire geluid van de groep, Mercury's exorbitante levensstijl, het komt allemaal langs. Zelfs het maar 18 minuten durende, maar legendarische reünie-optreden op Live Aid werd nauwgezet nagespeeld. Dan weet je ondertussen al lang welk een grootse prestatie Rami Malek als Mercury levert.

"Muzikaal valt er echter veel te genieten. Als we Freddie zien zingen, of het nu tijdens de repetities is of tijdens concerten, hóór je ook echt Freddie. Dat is te danken aan Mercury-imitator Marc Martel, die nauw met Rami Malek samenwerkte en alle partijen inzong op zijn bewegingen. Het resultaat is verbluffend." (Het Parool)

"De betrokkenheid van de band bij het tot stand komen van Bohemian Rhapsody heeft zeker voordelen. Zo werd een schat aan audiomateriaal ontsloten, van originele studio-opnamen tot concertregistraties. " (De Telegraaf)

"Wat een leven. De immens getalenteerde voorman van Queen, 's werelds grootste stadionband, bekend om zijn homoseksuele poses - glamrocker, leernicht - zonder ooit uit de kast te komen. Tot hij in 1991 aan aids overleed." (NRC)
De voorstelling op maandag 6 mei 2019 om 14.00u is voor De Zonnebloem, maar iedereen is welkom!
Entreeprijs: € 5
Deze film is eerder vertoond op 27 december 2018.