Do 07 nov 2019 20:15

Chris Foggin

Verenigd Koninkrijk - 2019

Tuppence Middleton, Daniel Mays, James Purefoy e.a.

Nog steeds zingen ze elke vrijdag aan de haven van Port Isaac in Cornwall, Engeland hun zeemansliederen, maar de over hen gemaakte film zorgde voor veel uitnodigingen, nadat ze onverwacht op de Engelse hitlijsten waren terechtgekomen.

Muziekproducent Danny uit Londen viert met zijn collega's in Port Isaac een vrijgezellenfeestje. Daar is hij onder de indruk van de Fisherman's Friends die er op de kade zeemansliederen zingen en hij wil een platencontract voor ze afsluiten. De vissers lachen hem uit, hebben ook geen tijd, maar Danny is al even eigenwijs.

"Gelikte Londense muziekbonzen versus oprecht Cornisch vissersvolk. Zonnebrillen en merkkleding tegenover overalls en ongeschoren koppen. Doorleefde shanties als antidotum voor risicoloze hitreceptjes." (de Volkskrant)
Vooraf: optreden van shantykoor De Bossche Maten