Zo 12 jul 2020 11:00
Di 14 jul 2020 19:45

Cherry Duyns

Nederland - 2016

Bezetting: Joanne Lunn (sopraan), Delphine Galou (alt), Christopher Watson (tenor), TomᚠKrál (bas), Andreas Wolf (Christus), Benedikt Kristjánsson (evangelist), Holland Baroque, het Nederlands Kamerkoor en het Roder Jongenskoor.

Concertmeester: Judith Steenbrink

Reinbert de Leeuw overleed eerder dit jaar op 81-jarige leeftijd en mede als eerbetoon aan hem zal Fanfare 'zijn' Passion, dan maar in juli, tóch vertonen. Cherry Duyns filmde de uitvoering van de Matthaüs Passion in maart 2016 in De Nieuwe Kerk in Amsterdam.

Johan Sebastian Bach schreef het omvangrijke stuk in 1722 en het werd toen ook onder zijn leiding uitgevoerd. Het was in die tijd gebruikelijk dat dat ook maar één keer gebeurde. Pas veel later werd ingezien dat zelfs herhaalde uitvoeringen de moeite waren.
Poll: 9.52
De pauze in de film valt samen met de pauze in het concert.

De trailer is van de filmvoorstelling van 2016. De getoonde data en locaties zijn van tóen. Kaarten bestellen via de getoonde links werkt daarom niet (meer).