Do 20 jun 2013 20:15

Paul Andrew Williams

Verenigd Koninkrijk - 2012

Terence Stamp, Gemma Arterton, Vanessa Redgrave, Christopher Eccleston, Orla Hill e.a.

Natuurlijk sluiten we het seizoen lichtvoetig af. Al is er dan geen pauze in de film gepland, dat is alleen omdat we een názit organiseren. Aan een omlijstingsprogramma wordt gewerkt!

De belangstelling voor koren is op dit moment opvallend. Dat begon met Young@heart (al is dat al weer een paar jaar geleden) en doet ook de tv er aan mee met Golden Oldies. De film van vanavond is geen documentaire of real life, maar een heuse speelfilm en ook daar speelt het koor een hoofdrol.

Natuurlijk zijn niet alle pensionado’s even welgemutst, maar na lang getwijfel sluit Arthur zich, uit respect voor z'n pas overleden vrouw Marion, dan toch maar aan bij het koor onder leiding van de lieve, jonge Elizabeth. Ook al bestaat dat vooral uit veel té enthousiaste leden en wordt in zijn ogen ook nog een verkeerde muziekkeuze gemaakt. Het is in ieder geval wat gemakkelijker om er het minder goed verlopende contact met zijn zoon James wat door opzij te schuiven.

Op het moment van schrijven weten we dat dus nog niet zeker, maar misschien vinden we wel een koor, dat de avond zal opluisteren. Op een drankje en een hapje kunt u alvast wel rekenen.

De film wordt zonder pauze vertoond, maar er is een nazit!